Ska du redan gå?

Hittade du svar på alla dina frågor? Vi ger dig gärna mer information så skicka oss ett meddelande och se om vi kan svara på frågan :)

oktober 2018

  • Hur definieras kvalité?

    I alla projekt finns det en utmaning när det kommer till att definiera nivån av kvalité som vi skall leverera. Svårigheten grundar sig i att det inte är känt att det går att göra saker…

    ·

    Hur definieras kvalité?

  • Projektering av vindsvåning i äldre trähus

    Vi har skrivit avtal med en beställare som vi tidigare har utfört uppdrag åt. Avtalet omfattar projektering av en befintlig vindsvåning i ett äldre, större, trähus. Uppdraget går ut på att ta reda på möjligheterna…

    ·

    Projektering av vindsvåning i äldre trähus

  • Förväntningarna finns hos oss båda – ska vi prata om dem?

    Ett av det största problemen, som vi har identifierat, när det kommer till upphandlingen av hantverkstjänster är hur kommunikationen av förväntningar sker mellan entreprenör och beställare. För vi har båda två förväntningar, för beställaren handlar…

    ·

    Förväntningarna finns hos oss båda – ska vi prata om dem?

  • Hemsidan uppdaterad

    Nu har vi äntligen fått ordning på avdelningen om energieffektivisering på hemsidan. Vi har lagt till information om våra tjänster och vad de innebär. Till detta har vi lagt in kontaktinformation och även en prislista…

    ·

    Hemsidan uppdaterad

  • Arbetsmiljöverket gjorde inspektion

    I december förra året fick vi ett meddelande av arbetsmiljöverket att det avsåg göra en inspektion hos oss inom ramen för deras kampanj avseende vibrationsskador. På grund av sjukdomar så sköts inspektionen upp till januari,…

    ·

    Arbetsmiljöverket gjorde inspektion

  • Vad gör vi ute på landet, Ola berättar.

    För någon månad sedan berättade vi att vi hade fått i uppdrag att renovera sovrum i ett hus där vi varit tidigare. Nu har vi kommit en bit på vägen och Ola, som är verkmästare…

    ·

    Vad gör vi ute på landet, Ola berättar.

  • Putsen var färdig, så vi gjorde om den…

    När huset har stått ett tag, och det går snabbare än man tror, så behöver vissa delar göras om igen. Det beror oftast på stort slitage (solv/vind/regn) och beroende på hur mycket underhåll som har…

    ·

    Putsen var färdig, så vi gjorde om den…

  • Priserna stiger överallt, så även hos oss…

    Det finns många anledningar till att priserna ökar i samhället som stort, och vi har gjort vårt yttersta för att stå emot förändringen och hålla tillbaka höjningen så långt det går. Nu märker vi dock…

    ·

    Priserna stiger överallt, så även hos oss…

  • ,

    När vatten tar sig in i stommen ruttnar den – hur lagas det?

    När vi jobbar med äldre trähus finns ofta risk att stöta på strukturella skador, så som röta i stommen. Dessa beror ofta på att någon del av husets klimatskydd, tätskikt, förlorat sin förmåga att skydda…

    ·

    När vatten tar sig in i stommen ruttnar den – hur lagas det?

  • Vilken nivå av kvalité säljer vi?
    ,

    ·

    Vilken nivå av kvalité säljer vi?

    ”Finns det olika nivåer av kvalité?” – det är en relevant fråga när man upphandlar en tjänst. Och självklart finns det en skillnad – och det är inte bara när det gäller finish på själva utförandet, utan även hur det blir utfört. Kvalité finns i alla led Liksom i alla delar av vårt samhälle finns … läs vidare.

  • Hur vi installerar ett fönster och varför
    ,

    ·

    Hur vi installerar ett fönster och varför

    Vi byter ofta fönster hos våra kunder. Det kan bero på en rad olika anledningar, och oavsett anledning är det viktigt att få till en lufttät anslutning mellan vägg och fönster. Något som är extra tydligt när det är kallare ute. Kontrollerad ventilation I ett hus vill du alltid kunna kontrollera ventilationen, alltså luftflödet. I … läs vidare.

  • Hur du får reda på vad ditt projekt kostar
    ,

    ·

    Hur du får reda på vad ditt projekt kostar

    Det är ofta svårt att veta vad ett byggprojekt kan kosta, och därför är det också svårt att begränsa omfattningen av projektet, eller veta vad som är rimligt att budgetera. Vi vill hjälpa fler att kunna utföra sina projekt på ett bra sätt och ha kontroll på kostnaderna tidigt. Därför lämnar vi alltid kostnadsuppskattningar på … läs vidare.

  • Elektroniska underskrifter, varför vi använder det
    ,

    ·

    Elektroniska underskrifter, varför vi använder det

    När vi skickar ut våra avtal så gör vi det med hjälp av ett system som hanterar elektroniska underskrifter. Det här gör att vi kan korta ledtiderna, minska arbetsbördan och förenkla processen med avtal – både för oss och för våra kunder. Här är fördelarna med, och hur vi använder, elektroniska underskrifter: 1. Tidsbesparande Att … läs vidare.

  • Projektering av byggprojekt
    ,

    ·

    Projektering av byggprojekt

    När vi pratar om projektering så menar vi den processen som föregår varje effektivt byggprojekt. Det är det initiala skedet där vi samlar information och formar underlaget för projektet. Oavsett projekt, stort eller litet, så krävs projektering. För att utföra arbetet effektivt och utan uppehåll behövs en plan, och planen innehåller detaljer om utförande samt … läs vidare.

  • Kronfönster i konkurs

    ·

    Kronfönster i konkurs

    Vi har sedan drygt två år varit delägare i företaget Kronfönster och använt oss av deras produkter i våra projekt. Vi har nu nåtts av beskedet att Kronfönster Group samt deras dotterbolag i Sverige själva har begärt sig i konkurs. Av den anledningen kommer vi inte längre att beställa produkter från Kronfönster. De avtal som … läs vidare.

  • Varför är det viktigt att ha en budget?
    ,

    ·

    Varför är det viktigt att ha en budget?

    Alla byggprojekt är olika, och beroende på vad och hur det skall utföras så kommer priset att skilja. Det skiljer även mellan olika entreprenörer. Att ha en uppfattning om hur mycket pengar som finns tillgängligt är essentiellt. Främst för att köparen vet vad de har att röra sig med. Men även för entreprenören som kan … läs vidare.

  • Småhusservice, vad är det?
    ,

    ·

    Småhusservice, vad är det?

    Att lämna in sin bil på service en gång om året är för de flesta bilägare fullt normalt. Det är en fråga om säkerhet, långsiktighet och bibehållet värde. Men kanske framförallt för att säkerställa att bilen har varje möjlighet att fungera precis när du behöver den. På samma sätt borde vi investera i vårt hus. … läs vidare.

  • När det blir fel
    ,

    ·

    När det blir fel

    För oss är det viktigt att våra kunder kan känna sig trygga i hela processen, och att de ska veta att vi tar ansvar för och rättar till det som vi har gjort fel. Vi gör mycket för att förebygga de situationerna, men ibland blir det fel ändå. Då ska vi stå upp för våra … läs vidare.