Ska du redan gå?

Hittade du svar på alla dina frågor? Vi ger dig gärna mer information så skicka oss ett meddelande och se om vi kan svara på frågan :)

mars 2019

  • ,

    Renovering av kök och badrum

    Vi har fått förtroendet att renovera ett kök samt badrum åt beställare som precis har köpt ett nytt boende. Tidigare ägare lämnar ett hus som senast förnyades invändigt för ca 25 år sedan. Vi kommer…

    ·

    Renovering av kök och badrum

  • Bygga med träfiberisolering

    Vi har sedan några år tillbaka arbetet med träfiberisolering i våra projekt. Det är ett material som har väldigt bra egenskaper och passar väldigt bra i de projekt som vi bygger. För er som inte…

    ·

    Bygga med träfiberisolering

  • ,

    Att bygga en altan

    En altan kan vara en riktigt trevlig plats att spendera tid på sommartid och det är många som bygger sin altan själv. För att ge er lite hjälp på vägen har vi samlat de punkterna…

    ·

    Att bygga en altan

  • Renovering av Attefallshus

    Vi har fått förtroendet att renovera ett Attefallshus som uppförts på ett felaktigt sätt. Tidigare entreprenörer har inte följt normer, å inte heller sunt förnuft. Det har lett till stora problem i kvalité, som nu…

    ·

    Renovering av Attefallshus

  • Småhusservice – kontroll vatten

    I vår småhusservice ingår kontroll av vattenrör och installationer för att tidigt upptäcka läckage. Detta är något som enkelt kan göras av alla som bor i hus, och till viss del lägenhet. Varför det är…

    ·

    Småhusservice – kontroll vatten

  • Bygglovshandligar

    Som en del av vår projektering erbjuder vi bygglovshandlingar. Dessa handlingar kan ta sig uttryck på lite olika sätt, men gemensamt för alla handlingar är att visar hur den nya ytan kommer att se ut…

    ·

    Bygglovshandligar

  • Vår väntelista

    För att vi inte ska överbelasta oss själva, och kunna leverera våra tjänster så som utlovat, har vi behövt införa en väntelista. Det är förstås otroligt roligt att våra tjänster är så efterfrågade att vår…

    ·

    Vår väntelista

  • Vinnare av ‘Best Of Houzz 2019’

    Över 40 miljoner unika användare nominerade de bästa arkitekterna, bygg-, renoverings- och designexperterna i Sverige och världen över. Göteborg, januari 24, 2019 – GÖAF Byggservice AB i Göteborg har vunnit “Best Of Kundservice” på Houzz®, världens ledande…

    ·

    Vinnare av ‘Best Of Houzz 2019’

  • Fördelarna med 3D-ritningar

    Vi använder 3D-teknik när vi ritar upp våra projekt, det finns många fördelar med detta, både för oss och för våra beställare. En bättre uppfattning Att kunna visa upp utrymmet som skall renoveras/byggas till ger…

    ·

    Fördelarna med 3D-ritningar

  • Vilken nivå av kvalité säljer vi?
    ,

    ·

    Vilken nivå av kvalité säljer vi?

    ”Finns det olika nivåer av kvalité?” – det är en relevant fråga när man upphandlar en tjänst. Och självklart finns det en skillnad – och det är inte bara när det gäller finish på själva utförandet, utan även hur det blir utfört. Kvalité finns i alla led Liksom i alla delar av vårt samhälle finns … läs vidare.

  • Hur vi installerar ett fönster och varför
    ,

    ·

    Hur vi installerar ett fönster och varför

    Vi byter ofta fönster hos våra kunder. Det kan bero på en rad olika anledningar, och oavsett anledning är det viktigt att få till en lufttät anslutning mellan vägg och fönster. Något som är extra tydligt när det är kallare ute. Kontrollerad ventilation I ett hus vill du alltid kunna kontrollera ventilationen, alltså luftflödet. I … läs vidare.

  • Hur du får reda på vad ditt projekt kostar
    ,

    ·

    Hur du får reda på vad ditt projekt kostar

    Det är ofta svårt att veta vad ett byggprojekt kan kosta, och därför är det också svårt att begränsa omfattningen av projektet, eller veta vad som är rimligt att budgetera. Vi vill hjälpa fler att kunna utföra sina projekt på ett bra sätt och ha kontroll på kostnaderna tidigt. Därför lämnar vi alltid kostnadsuppskattningar på … läs vidare.

  • Elektroniska underskrifter, varför vi använder det
    ,

    ·

    Elektroniska underskrifter, varför vi använder det

    När vi skickar ut våra avtal så gör vi det med hjälp av ett system som hanterar elektroniska underskrifter. Det här gör att vi kan korta ledtiderna, minska arbetsbördan och förenkla processen med avtal – både för oss och för våra kunder. Här är fördelarna med, och hur vi använder, elektroniska underskrifter: 1. Tidsbesparande Att … läs vidare.

  • Projektering av byggprojekt
    ,

    ·

    Projektering av byggprojekt

    När vi pratar om projektering så menar vi den processen som föregår varje effektivt byggprojekt. Det är det initiala skedet där vi samlar information och formar underlaget för projektet. Oavsett projekt, stort eller litet, så krävs projektering. För att utföra arbetet effektivt och utan uppehåll behövs en plan, och planen innehåller detaljer om utförande samt … läs vidare.

  • Kronfönster i konkurs

    ·

    Kronfönster i konkurs

    Vi har sedan drygt två år varit delägare i företaget Kronfönster och använt oss av deras produkter i våra projekt. Vi har nu nåtts av beskedet att Kronfönster Group samt deras dotterbolag i Sverige själva har begärt sig i konkurs. Av den anledningen kommer vi inte längre att beställa produkter från Kronfönster. De avtal som … läs vidare.

  • Varför är det viktigt att ha en budget?
    ,

    ·

    Varför är det viktigt att ha en budget?

    Alla byggprojekt är olika, och beroende på vad och hur det skall utföras så kommer priset att skilja. Det skiljer även mellan olika entreprenörer. Att ha en uppfattning om hur mycket pengar som finns tillgängligt är essentiellt. Främst för att köparen vet vad de har att röra sig med. Men även för entreprenören som kan … läs vidare.

  • Småhusservice, vad är det?
    ,

    ·

    Småhusservice, vad är det?

    Att lämna in sin bil på service en gång om året är för de flesta bilägare fullt normalt. Det är en fråga om säkerhet, långsiktighet och bibehållet värde. Men kanske framförallt för att säkerställa att bilen har varje möjlighet att fungera precis när du behöver den. På samma sätt borde vi investera i vårt hus. … läs vidare.

  • När det blir fel
    ,

    ·

    När det blir fel

    För oss är det viktigt att våra kunder kan känna sig trygga i hela processen, och att de ska veta att vi tar ansvar för och rättar till det som vi har gjort fel. Vi gör mycket för att förebygga de situationerna, men ibland blir det fel ändå. Då ska vi stå upp för våra … läs vidare.